2012. június 21., csütörtök

Fegyelmi döntés

Történt ugyebár, hogy a magyar másodosztály egyik csapata a Veszprém Wildfires lemondta a mérkőzését arra hivatkozva, hogy a rendelkezésre álló rosterük 15 fő alá csökkent. A Versenybizottság fegyelmi eljárást kezdeményezett, az eljárást én folytattam le fegyelmi biztosként. A Wildfires-t kizártam és minden idei eredményüket töröltem.
És ekkor kezdődött a parasztlázadás.


Csapattársaim és ismerőseim elmondása szerint a bowl.hu közösségi fórumon mindenfélének elmondtak a döntés miatt. Hogy pontosan mik is voltak a szidalmak, nem tudom, mert nem olvastam. Sőt, voltaképpen egyáltalán nem érdekel, ki mit mond vagy gondol a döntéssel kapcsolatosan.

A határozatot szombaton hoztam meg, hétfőn pedig beadtam a lemondásomat a MAFSZ Elnökének.
De mindenképpen fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy nem a bowl.hu-s (vagy bárhol máshol leadott) véleménnyilvánítások miatt mondtam le, mert tényleg egyáltalán nem izgat, hogy ki hogyan anyázik vagy osztja az észt ott. Sokkal inkább amiatt, ami a háttérben, szövetségi berkekben történt. És nem csak most, hanem tendenciaszerűen.

De először is egy rövid magyarázat, hogy miért hoztam meg a döntésemet úgy, ahogy.
Egy szövetségi beszélgetés során felállítottunk egy elméletet, egy irányvonalat, miszerint a mérkőzéstől visszalépő csapatot elkaszáljuk. A visszalépés a bajnokság hitelességét, komolyan vehetőségét nagyban sérti. Főleg, ha a visszalépés oka például az, hogy nincs elég pénzünk elutazni vagy nincs elég játékos, akivel pályára tudnánk lépni. Azt gondolom, mind a két eset az adott csapat csapatvezetésének róható fel és szankcionálandó. Nagyon határozott véleményem, hogy egy csapat csak és kizárólag akkor induljon el egy bajnokságban, ha arra minden eszköze rendelkezésre áll. Ha ezek az eszközök (anyagi, emberi, szervezeti, stb) nem állnak rendelkezésre, a csapat ne induljon bajnokságban. Játszon barátságos meccseket, induljon el kupában, de ne tegye nevetségessé és értéktelenné a bajnoki sorozatot. Ha pedig mégis elindul és nem tud teljesíteni, ki kell zárni. A kizárással pedig szerintem teljesen egyértelmű, hogy minden eredményt törölni kell. Ez a lehető legigazságosabb a többi csapattal szemben, hiszen így mindenki azonos helyzetben marad. (A Szövetség - utóbb tudtomra hozott - álláspontja szerint a 20-0-ás eredmények megadása jobb megoldás, de szerintem tökéletesen ugyanaz az eredmény és kizárás esetén jogosabbnak vélem az eredmények törlését, mint azt, hogy eredmények legyenek egy olyan csapat ellen, amelyik nem is része már a versenysorozatnak.)
Nyugodtan lehet ezzel nem egyetérteni, egyáltalán nem izgat ezzel kapcsolatosan senki véleménye.

Jelen helyzetben persze ez az elmélet azért volt támadható, mert így az egyik csapat elesett volna a rájátszástól, egy pedig bejutott volna (a pontkülönbségek miatt). Azonban ezzel kapcsolatosan két dolgot is hangsúlyoznék. Az egyik, hogy nem gondolom, hogy egy csapat ellen elért eredményekre kell csak építeni egy bajnokságban, másrészt - és ez a fontosabb, ez a lemondásom oka - ha kitűzünk egy hosszú távú célt, egy útirányt, akkor azon végig kell menni. A Szövetség tevékenysége során számtalan alkalommal kénytelen kompromisszumokat kötni, azonban ha konkrét terveink vannak és konkrét céljaink, konkrét elképzeléseink, akkor konfrontálódni kell. Tökösnek kell lenni és be kell vállalni a döntéseket. Nos, ennek az elmaradása miatt döntöttem úgy, hogy lemondok, ugyanis már vasárnap este megérkezett a Szövetség egyik szervétől egy levél, melyben kihátrált a döntés mögül. Mindezt a korábbi egyeztetések és annak ellenére, hogy a Versenykiírásban foglaltakon alapul a döntés. 

Beadtam tehát a lemondásomat, melyet az Elnök úr tegnap szóban, mai napon pedig írásban is elfogadott. Ezen bejegyzés megírásásával azért vártam eddig, hogy kézhez kapjam a lemondásom elfogadását, valamint a mai napon született meg a másodfokú Elnökségi döntés az ügyben. Szerintem így korrekt.

Végezetül záró gondolatként - csak hogy aki utál az még jobban utálhasson: Ha a bowl.hu fórumon mindent jobban tudó, anyázó, okoskodó, személyeskedő egyének a fórumozás helyett több időt töltenének saját maguk és csapataik felkészítésével, akkor nem fordulhatna elő, hogy egy nyeretlen csapat eredményeinek elvételén vagy meglétén múljon a rájátszásba jutás.