2016. május 25., szerda

Felállt az U19-es válogatott edzői stábja

Hétfő délután ült össze először az első alkalommal felépítésre kerülő U19-es magyar válogatott edzői stábja.
Az U19 edzői stáb (fotó: Grátz Vilmos, MAFSZ) 


Magam is megpályáztam a junior válogatott edzői pozícióját, mellettem még Miakich Gábor (Budapest Wolves) és Boda Gábor (a Szövetség elnöke) adott be pályázati anyagot még április elején. A pályázatok közül a tagszervezetek szavazatai alapján dőlt el a vezetőedzői tisztség. A választás az első körben nem volt sikeres (ugyanis egyik edző sem szerezte meg a szavazatok több mint felét), a második körben dőlt el a cím sorsa. Érdekesség, hogy az úgymond kiscsapatok nagyrésze Buda Gábort támogatta, míg a nagyobb csapatok többsége Miakich Gábor vagy az én személyemet részesítette előnyben. Végül nekem öt csapat szavazott bizalmat (Eger Heroes, Miskolc Renegades, Nyíregyháza Tigers, Újpest Bulldogs és persze jelenlegi "munkaadóm", a Szekszárd Bad Bones), nekik nagyon köszönöm, hogy megtiszteltek szavazatukkal. Az öt szavazattal a második helyen végeztem.
Végül Boda Gábor szövetségi elnök kapta a legtöbb voksot, így az ő joga és felelőssége lett összeállítani a stábját.

Első körben a koordinátorokat választotta ki, majd a posztedzőket már a koordinátorok ajánlásai alapján kérte fel. Így kerültem én is a képbe, a defensive coordinator Miakich Gábor keresett meg és felajánlotta a linebackerek edzőjének pozícióját, amit örömmel el is vállaltam.

A stáb összetétele a hétfői megbeszélés után lett hivatalos:

  • VEZETŐEDZŐ: Boda Gábor
    • OFFENSIVE COORDINATOR: Fábián Krisztián
      • OFFENSIVE LINE COACH: Aggod Péter
      • QUARTERBACK COACH: Bachraty Kornél
      • RECEIVER COACH: Hanász Róbert
    • DEFENSIVE COORDINATOR: Miakich Gábor
      • DEFENSIVE LINE COACH: Merucza Attila
      • LINEBACKER COACH: Sződy Ferenc
      • DEFENSIVE BACK COACH: Kassai Attila
    • SPECIAL TEAM COORDINATOR: Tokaji Ferenc

Az biztos, hogy az edzői csapat összeállítása ki fog még váltani némi vitát a hazai football társadalomban, az "ő hogy került oda?" és az "ő hogyhogy nincs ott?" kérdések már most is felmerültek. (Persze van, amit én sem értek, például azt, hogy egy U19-es válogatott edzői stábjának felépítése során hogyhogy nem került szóba az egyik legsikeresebb hazai - és edzői igazolvánnyal is rendelkező (mert ez alapfeltétel volt) - utánpótlás szakember, Bencsics Márk neve.) Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolása azonban nem az én feladatom. Mindenféle kompetencia és egyéb más kérdések félretétele mellett azt gondolom, hogy ez a stáb akkor fog tudni jól működni, ha az edzők egymással együttműködve és kizárólag a saját dolgukkal foglalkozva dolgoznak. Alapvetően az a véleményem egy edzői stábról, hogy csak szigorúan hierarchikus rendszerben működhet jól. Azaz jelen helyzetből kiindulva én csinálom a dolgomat a linebackerekkel, a főnököm pedig, aki megmondja az irányt, az Miakich Gábor defensive coordinator. Ha valamivel nem értek egyet, azt elmondom neki, de a döntés az övé és ahogy dönt, úgy fogom csinálni - még akkor is, ha azzal esetleg nem teljesen értek egyet. A stábba most bekerült edzőtársaimtól is pontosan ezt a hozzáállást várom el, mert szerintem csak így lehetünk működőképesek és csak így tudunk a gyerekek és a közvélemény felé egységes képet alkotni. (Azt gondolom, hogy a tavalyi felnőtt válogatott edzői stábja éppen itt követte el a legnagyobb hibát, hogy mindenki a másikat hibáztatta nyilvánosan, de legalábbis a játékosok füle hallatára.)

Augusztus 18-tól 21-ig az idén felavatott székesfehérvári stadion ad otthont a válogatott edzőtáborának, ahol a jelentkezők közül kiválogatjuk azt a bővebb keretet, akikkel az ősz folyamán tovább fogunk dolgozni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése